במחקר שנעשה באוניברסיטת אורגון בשנת 2010, אימנו רוכבים לעשות 10 ימים של הסתגלות באמצעות 100 דקות של פעילות גופנית בחום, בכל יום – וראו קפיצה של 5% במדדי ה VO2max, בסוף המחקר . במילים אחרות, הסתגלות לחום לא רק גורמת לנו להתמודדות טובה יותר, היא גם גורמת לנו להיות טובים יותר, נקודה. החוקרים הציעו כי ספורטאים יכולים להשתמש בזה בדיוק כמו שהם מבצעים אימונים בגובה, כהתערבות לטווח קצר שתשפר את הביצועים. המחקר קיבל לא מעט תשומת לב, אבל אני לא שמעתי על הרבה ספורטאים שמאמצים את הרעיון.

מחקר נוסף בנושא זה, שספורטאי עלית עושים בו שימוש, הוא: מחקר שפורסם בניו זילנד בשנת 2012 בכתב העת European Journal of Applied Physics במחקר בחנו חותרי עלית למשך חמישה ימים, 90 דקות בכל יום. החותרים היו בחדר שהטמפרטורה בו הייתה 40 מעלות ו 60 אחוזי לחות, והם חתרו בעצימות מספקת רק כדי לשמור על טמפרטורת הליבה של 38.5 מעלות. האימון עצמו לא היה קשה במיוחד: המטרה הייתה לחמם יתר על מידה את החותרים, לא להתיש אותם בפעילות תקופת ההסתגלות של 5 הימים התחילה שבועיים לפני תחרות של אליפות גדולה. והתוצאה הייתה : עלייה של 1.5% בביצועים, ב 2000 מ ' חתירה.

ישנם מנגנונים שונים ורבים, שעשויים להיות מעורבים כאן, אפשט את חלקם: 1. היתרון הגדול ביותר של הסתגלות לחום הוא הרחבת נפח הפלזמה. בדיוק כמו שגובה מגרה את הגוף לייצר יותר כדוריות דם אדומות, עומס חום ממריץ את גוף לייצר יותר פלזמה. התוצאה היא תפוקת לב גדולה יותר, וVO2 MAX גבוה יותר, לרמת מאמץ נתון. במסגרת המחקר בניו זילנד, נפח הפלזמה במנוחה עלה ב -4.5%, למרות שלספורטאים היה נפח פלזמה התחלתי גבוה מאוד כדי להתחיל, במחקר של אורגון, נפח הפלזמה גדל ב -6.5%.

2. אחד מאיתותי המפתח שמסמנים לגוף להסתגל, עשוי להיות התייבשות. אז אחד הדברים החשובים כאשר אתם עושים אימוני הסתגלות לחום, הוא להקפיד לשתות הרבה, אחרת תחמיצו את היתרונות.

3. ניתן לשלב גישה זו עם גובה. לשהות כמה שבועות בגבוה כדי להגביר את כדוריות הדם האדומות, ולאחר מכן שבוע בחום כדי להגביר את נפח הפלזמה, ולבסוף 7-10 ימים בתנאים נורמליים ואתם מוכנים.

המסקנה שאני שואב מזה היא החשיבות של אימונים להתאקלמות הגוף, ולא התגוננות בפני מצב של אי נוחות. זהו הנושא של המחקרים האחרונים במגוון רחב של תחומים.

תרגום מתוך מאמרו של Alex Hutchinson –

"Heat Stress, Plasma Volume, and the Benefits of Dehydration"