אם החלטתם להיכנס לעולם הטריאתלון, נסו להתחיל  במתן תשובות לשאלות הבאות:

• מהיכן אתם מגיעים ולהיכן פניכם מועדות? אם תשאלו, תופתעו לגלות שטריאתלטים מגיעים מרקע ספורטיבי רחב ביותר – חלקם הגיעו מספורט תחרותי זה או אחר, אך רובם מגיעים מרקע של "בתיכון לא יכולתי לרוץ 1000מ' והיום אני לא יוצא מהבית בשביל פחות מ- 10ק"מ". כן, הרוב המוחלט של הטריאתלטים בארץ ובעולם מגיע לספורט בשלבים מאוחרים יותר של החיים, גם ללא כל רקע!

מטרות – אם אתם מעוניינים "רק לסיים" או אם יש לכם תוכניות לגבי האולימפיאדה הבאה, התחילו היום והתקדמו לאט(!!)

• כמה זמן צריך להשקיע ואיך משלבים את האימונים עם החיים? רובינו מתאמנים בין 6 – 12 יחידות אימון שבועיות. באמצע השבוע האימונים קצרים יותר ובד"כ לא עולים על שעה – שעתיים ביום. כולנו מתעוררים מוקדם בבוקר (אתם מכירים את השעה 7 בצהריים?), אימון ראשון, משפחה/ עבודה/ משפחה ויציאה לאימון שני בערב. חלקנו לא זוכר את הפעם האחרונה שהיינו ערים בשעה 10 בלילה!

• זה לא הורס את הגוף? כאשר מתאמנים תחת השגחה, השילוב בין שלושת הענפים בונה חוסן גופני גדול יותר מעיסוק בספורט בודד. לפני תחילת האימונים יש לבצע בדיקת מאמץ, או בדיקת צח"מ במכון מורשה על מנת לוודא כי אין אתם סובלים מהפרעות בתקינות מערכת הלב והריאות.

• הרכיבה מסוכנת? ניתן להוריד את רמת הסיכון על ידי נקיטת אמצעי מניעה: – להימנע מרכיבה בכבישים סואנים. ניתן למצוא מקומות רכיבה בטוחים גם לרכיבת אמצע שבוע – להשתדל לרכוב בקבוצות, ואם ניתן, בליווי רכב – אל תרכבו כמו שאתם נוהגים!

• כמה זה עולה? מחיר הכניסה לספורט הוא יקר, מכיוון שכמות הציוד רבה (טריאתלטים מאוד אוהבים ציוד). ניתן להתחיל בהשקעה "צנועה" של כ- 5,000 ש"ח
• מהי המסגרת המתאימה לכם ביותר? קיים מגוון רב של פתרונות:
– קניית ספר או מציאת תוכנית אימונים באינטרנט – זו היא ללא ספק ההתחלה הפשוטה והזולה ביותר.

יתרון: מחיר חסרון: דורש השקעה רבה בלימוד והבנת "ההגיון מאחורי השגעון". ההתקדמות מוגבלת.

הצטרפות לקבוצה – בשנים האחרונות זכינו בפריחה של קבוצות טריאתלון חדשות. ניתן למצוא קבוצה במקומות רבים בארץ.

יתרון: חברתי, תומך חסרון: שעות אימון לא גמישות, פער בין יכולת הטריאתלט החדש והקבוצה המנוסה.

אימון אישי – על ידי מאמן המתאים את תוכנית האימונים ליכולת הטריאתלט המתחיל. בעזרת אימון אישי ניתן לגשר על הפערים ובהמשך, להצטרף לקבוצה.

יתרון: היעיל משלושת הפתרונות חסרון: יקר יותר

אם הגעתם לחלק זה במאמר, אתם מוכנים להתחיל. מצורפות שלוש תוכניות אימונים – אחת לטריאתלון ספרינט ראשון, השנייה מספרינט לאולימפי והשלישית, לטריאתלון ילדים (עד גיל 13)

רן שילון