רן שילון לאחר אימון ריצה ביפו מתיישב בפינה מול הנמל ומסביר כיצד להתאמן בחודשי הקיץ:

היום נדבר על איקלום ועל קיץ ועל איך אפשר להתאמן בצורה טובה בחודשיים, שלושה הקרובים. יש לנו מספר מערכות שעובדות פחות טוב בקיץ, מערכת הצינון ומערכת הנשימה.
תרגולי נשימה: בשל החום והלחות יש ירידה בכמות החמצן זמין באוויר. תרגולי נשימה הם פתרון  שבא לחזק את השרירים הבין צלעיים, ומאפשרים לגוף להסתדר בתת חמצן (היפוקסיה). תרגולי הנשימה קלים מאד לביצוע – ריצה בפה סגור עם נשימות עמוקות.

צינון הגוף: הדם מצנן את האיברים הפנימיים בורידים על פני העור ופורקים חום כמו קרבורטור באוטו. ניתן לשפר את צינון הגוף על ידי אימון בטמפ’ גבוהות, יש לעשות זאת בהדרגה. דבר שני, ביגוד טכני לקיץ כולל כובע, ביגוד דק. דבר שלישי – שתייה מרובה.

בחירת מסלולים: יש לבחור מסלולי ריצה באזור הרי ירושלים או בוואדיות שבהן נתפס הקור בחודשי הקיץ, ומפתיע כמה יכול להיות נעים. אפשרות למי שגר ליד החופים – ריצה בחוף הים, יש קצת בריזה למרות שקצת יותר קשה לרוץ על החוף.