הידיעה איך, או על מה אנחנו חושבים בריצה, יכולה לשפר את האימונים ואת מצב הרוח. ריצה היא החופשה האולטימטיבית, ללא ניידים, ילדים, או מנהלים ויחד עם זאת, אין שקט במוח בזמן הריצה. למעשה, אנו מבצעים אקרובטיקה למוח: פתרון בעיות, רשימת מטלות, וכן היסחפות למצב רגוע. "הריצה יוצרת את החופש לגשת לתהליכים פנימיים אלו, שהעולם החיצוני העמוס, לעיתים קרובות אינו מאפשר", אומר ג'יימס פ 'ברנן, פרופסור להתנהגות אנושית בפנסילבניה.

מחקרים מראים כי רצי עלית נוטים להישאר ממוקדים בריצה על דברים כמו צורה, קצב, ותחושת גופם. בעוד שרובינו מרחפים בין 4 סוגים עיקריים של מחשבות: ארגון, פתרון בעיות, תהיות, והרהורים. " אנשים רבים נעים קדימה ואחורה בזמן הריצה, או נשענים על היום", אומר מייקל סאקס, פרופסור לקינסיולוגיה באוניברסיטת טמפל בפילדלפיה. לכל דפוס מחשבה יש את היתרונות והחסרונות שלו, הכרה בהם תסייע להפיק את המרב מהאימון הגופני.

ארגון

זה נהדר שהארגון, תוך כדי הריצה, נותן תחושה של הישג, אבל מומחים אומרים שאם זה מתחיל להיות מקור למתח, אז לקחתם את זה רחוק מדי. הגדירו הגבלת זמן, אולי 15 דקות, לחשוב על כל המשימות שנערמו. "אינכם רוצים לכבול את עצמכם, בעיקר כאשר אחד הדברים הנהדרים בריצה הוא השחרור הגדול", אומר ברנן.

פתרון בעיות לריצה יש דרך משלה להתיר קשרים ענקיים במוח. משום שאנחנו יוצאים מ"מכוונות המשימה" במהלך הריצה, בתת מודע אנחנו מכבים את מדכא היצירתיות כמו הסחות דעת, רציונליזציה, ואשמה ומוסיפים את הכימיקלים האחראים על התחושה הטובה במוח, שמופעלים על ידי ריצה, וכך המוח במיטבו.

בנוסף, אומרים מומחים, ריצה היא פעילות של המוח הימני. ברוב שעות היום, בין אם אנחנו בעיון במסמכים בעבודה או רשימת קניות בבית, אנחנו בשטח של המוח השמאלי. "אם הצד השמאלי עובד באמת קשה, ייתכן שאינך מאפשר לצד הימני לבוא עם פתרונות משלו", אומר סאקס.

תהיות סאקס אומר שמתן חופש למחשבות מעניק שחרור עצום וזו בעצם אחת הסיבות שרבים מאתנו רצים. במקום להעמיס על המוח בהתמקדות על לחץ בעבודה, או על לוח הזמנים העמוס של הילדים, "נותנים לו הזדמנות לעשות מדיטציה או לרחף", אומר סאקס. "זה התחדשות."

אין זה אומר שצריך להישאר בריחוף למשך כל הריצה, משום שזה עלול לפגוע בביצועים, אומר סאקס, בדקו את גופכם כל כמה דקות לוודא שהוא במצב טוב, ללא כאבים ופציעות, אחרת כל האימונים שלכם אינם שווים וכן, זכרו לשמור על הקצב שהצבתם לפניכם.

הרהורים מומחים אומרים שזה בסדר להרגיש חרדה או כעס במהלך הריצה, אבל אם רגשות אלו "מתלקחים", הניחו אותם בצד. סאקס מציע – "אמרו לעצמכם" שאינכם מתעסקים במה שקרה בעבודה" . הרהורים בלתי פוסקים, יוציאו את כל ההנאה מהריצה. ואלו מחשבות שליליות שגם ישפיעו על הביצועים.

כיצד להבין ולהימנע מבעיות בחשיבה

ג'יימס ברנן, יועץ ביצועים, נותן שלושה סימנים לכך שהגיע הזמן "להחליף הילוך" בראש.

כשאינכם מאושרים – אנחנו רצים כדי להרגיש טוב. אם אתם שמים לב שהמחשבות מורידות ומדכאות אתכם, עזבו את הצרות עד לאחר הריצה. "אם המחשבות שלנו שליליות, מצבנו הפיזיולוגי יהיה רע יותר", אומר ברנן.

כשאתם מתוחים – ריצה מעניקה שחרור, אבל מחשבות יתר על בעיה, יכולות להתבטא בנשימה רדודה ועוד. ברנן ממליץ לעבוד על הגוף מבחינה מנטאלית, להתחיל מהראש ולרדת למטה.

כשאתם איטיים יותר – מי לא אוהב לחלום בהקיץ וקצת לברוח ? זה בסדר, אבל אם יש לכם מטרות, אל תישארו על טייס אוטומטי כל הזמן. בדקו את עצמכם כל כמה דקות והישארו ממוקדים בקצב שלכם, אומר ברנן.

תרגום המאמר Train Your Brain מאת Gigi Douban