אתם מכירים את עצמכם טוב יותר מכל אחד אחר, ניסיתם כבר הכול, אך מעולם לא אהבתם ללכת לחדר כושר. אולי אפילו עבדתם עם מאמן אישי מספר פעמים, בתקווה להעלות את המוטיבציה ולהיכנס לכושר.

אבל שום דבר לא עבד.

בכל פעם שהתחלתם תכנית אימון שאפתנית, במטרה להיכנס לכושר, דבר מה, שאינכם בטוחים אפילו מה הוא, קטע את התכנית עוד בטרם הגעתם ליעד.

אבל, עמוק בפנים אתם יודעים מה הבעיה: אתם לא אוהבים להתאמן. זה קשה, זה לא נוח, מזיעים ובחדר הכושר יש ריח מוזר. אתם לא אוהבים את בגדי הספורט עליכם ולמי בכלל יש זמן לזה ? ויחד עם זאת, אתם תוהים מהו הסוד של אלו שמבלים כל הזמן בחדר הכושר. איך יש להם מוטיבציה, יום- יום, שנה אחר שנה? אולי הם קורצו מזן אחר? או שיש משהו שהם יודעים ואתם לא?

ראשית, חשוב לשים דברים במקומם – מעטים נולדו עם אהבה מולדת לחדר כושר. אבל מה שמפריד, בדרך כלל, אנשים שאוהבים להתאמן מאלה שלא, הוא די פשוט: כושר.

קשה מאד להתאמן כשאינכם בכושר. אם אתם רק מתחילים תכנית אימון, המטרה לא צריכה להיות – לרדת במשקל. הצעד הראשון הוא להגיע לרמת הכושר שבה אינכם שונאים כבר להתאמן. ובשביל זה כל מה שצריך הוא עקביות. כשאתם מתחילים את התכנית, אל תאלצו את עצמכם לעשות משהו קשה מדי או לא נעים, רק וודאו שאתם ממשיכים עם זה ולא מוותרים. כל החיים שנאתי לרוץ ולכן, בפעם הראשונה שיצאתי לרוץ, אחרי שנים ללא פעילות אירובית, אמרתי לעצמי שפשוט ארוץ עד שאתעייף. עשיתי 4 סיבובים בשכונה וחזרתי הביתה. אחרי שבוע או שבועיים, כבר עשיתי 8 הקפות. זה היה לפני יותר מ 10 שנים, ומאז סיימתי שלושה מרתונים. בשבילי, ריצה היא כבר לא ספורט שצריך לעשות, עכשיו אני בכושר שתמיד רציתי להיות.

אין שום סיבה לענות את עצמכם בחדר הכושר. ברגע שתהיו קצת בכושר, תוכלו ליהנות לדחוף את עצמכם קצת יותר רחוק, מפעם לפעם. אבל עד שתגיעו לשם, פשוט תכריחו את עצמכם לעשות משהו. כל דבר. פשוט עשו את זה באופן קבוע וללא תירוצים.

המפתח להיות עקבי, הוא לעשות את האימון קל / נוח / כיף / מדהים, שתרגישו טיפשי שאינכם עושים אותו. ואם זה לא הספיק, אז לפניכם מספר עצות שיעזרו לכם להיכנס לכושר :

התחייבו להיות עקביים

התחייבו לדבוק בתוכנית שלכם. אם אינכם מסוגלים להגיע למטרות שהצבתם, שנו אותן כך שיהיו קלות יותר.

עשו צעדים קטנים אני רצתי בשכונה במשך שנים, עד שהחלטתי שאימונים למרתון כבר לא נראים רחוקים כל כך. אל תצפו להפוך לסופרמן בין לילה.

בחרו פעילות מהנה

לא כל פעילות גופנית מתרחשת בחדר הכושר. אפשר לטפס סלעים, לקלוע לסל, להניף מחבט, התחילו עם דברים שכיף לכם לעשות ותתקדמו הלאה.

הביאו חבר, עשו את זה תחרותי

שותף לאימון זו אחת הדרכים היעילות ביותר למדוד את הפעילות ולהפוך אותה למהנה. תחרות גם מעלה את המוטיבציה.

הצטרפו לקבוצת ספורט

אפילו טוב יותר מחבר אחד, היא קבוצה של חברים. זו דרך נהדרת לבצע מספר אימונים שבועיים.

אימונים בבוקר

לפעמים עומס היום גורם לאימון ערב להראות קשה ובלתי אפשרי, לכן אימוני בוקר הם פתרון מצויין.

פשטות

חפשו פעילות שלא דורשת מכם סיבוכיות גדולה

קנו בגדי ספורט, נעליים יפות נגן MP3

צעצועים חדשים עושים את הכיף. לפעמים הדברים הקטנים הם המסייעים ביותר.

תגמלו את עצמכם

לעשות משהו באופן עקבי הוא הישג, גם אם המשימה נראית קטנה וחסרת משמעות. אם הצלחתם לעשות פעילות גופנית באופן סדיר, תגמלו את עצמכם.

תרגום מאמר How To Start Working Out When You Don’t Like To Exercise מאת Darya Pino