רן שילון

 

10 טיפים להתמודדות עם “שריר החשק”

השנה מצאתי כי מתאמנים רבים סובלים מ”פציעה בשריר החשק” – השילוב בין הטמפרטורות הנמוכות לבין הגשם הרב ובעיקר… החושך והימים הקצרים ממש המקשים על שמירה על מתכונת אימונים. האם ניתן לעשות משהו בעניין? בודאי שכן! הנה  10 טיפים לשיקום “שריר החשק”:

    1. מטרה קרובה – כרגיל, הרבה יותר קל להתאמן כשאנחנו יודעים למה. בחרו מטרה (שמרגשת אתכם) בטווח של לא יותר מ-3 חודשים, כך ש… אין ממש ברירה. לדוגמה, להתחרות במרתון תל אביב או במרתון ירושלים (במרחקים השונים ועם מטרות זמנים ברורות!).
    2. השכמה בזמן קבוע – השעון אמור לצלצל בשעה קבועה בימי השבוע בחורף או קיץ. למה הדבר תורם? השעון הפנימי שלנו מתכוונן לשעה זו ואין צורך לנהל מו”מ כל בוקר מחדש. בנוסף, ברגע שהשעון מצלצל, קומו מהמיטה והתחילו את הבוקר שלכם. כל מה שנשאר עכשיו לעשות הוא  להחליט איזה אימון לעשות, לא אם לעשות.
    3. אכילה ושתייה בחורף שונים מאלה של הקיץ – הוסיפו מאכלים חמים יותר, מבושלים יותר, הוסיפו תבלינים מחממים (חריפים יותר), ואכלו אוכל חם (כל הירקות הכתומים).  שתייה – עברו לשתייה חמה וזנחו את המשקאות הקרים. מאכלים אלה יאפשרו לכם את רמות האנרגיה הדרושות כדי לחמם את הגוף
    4. לבוש – התלבשו חם!!! התלבשו תמיד בשכבות וכאשר הטמפרטורה צונחת אל מתחת ל-15 מעלות, הקפידו על ביגוד ארוך וללא חלקים חשופים.
    5. אין לכם מטרה קרובה? חזרו לעונת בסיס – אימונים קצרים יותר ועצימים פחות, אימוני חיזוק וטכניקה ו… לא יקרה כלום אם תתאמנו קצת פחות. החורף הוא גם זמן נהדר לנסות ענפי ספורט חדשים, אולי כאלה שנעשים במקומות סגורים (וחמים), ואולי ספורט חורף אמיתי.
    6. בת\בן זוג לאימון – מצאו לכם אחד כזה ש”חייב” להתאמן (ולו יש מטרה קרובה), וקבעו איתו אימונים משותפים.
    7. גוונו באימונים – חפשו מסלולי ריצה חדשים, ובמיוחד כאלה שבהם ניתן לחוות את הזריחות המרהיבות של החורף, מסלולים בהם ניתן להנות מהפריחה הצבעונית וכולי.
    8. התאמנו ליד הים (אם ניתן) – חוץ מיופיו של הים, יש לו יתרון נוסף,  טמפרטורת המים בחורף גבוהה מהטמפרטורה של האוויר בחוץ, ולכן ליד הים תמיד קצת חם יותר בבקרים מאשר במקומות מזרחיים יותר.
    9. חולים בחורף יותר? זו אינה גזרת גורל (לכולם ילדים \ בני זוג חולים), ולא חייבים לחלות. אם אתם מקפידים על לבוש ותזונה מתאימים (כפי שכתוב למעלה), ויודעים לזהות מחלות ש”מתקרבות” אליכם, הורידו קצת בעצימות האימונים ליום  יומיים, הוסיפו צמחים מחממים (חליטות, פורמולות טבעיות וכולי), והמשיכו בפעילות מתונה יותר
    10. וזכרו, אתם לא לבד במערכה הזו. רבים וטובים מתקשים בחורף וניתן “לנצח”.

אני אישית, כבר מחכה לקיץ!
רן שילון