בכל שנה ניתנת לנו הזדמנות חדשה לשנות את אורח החיים שלנו, ללחוץ על כפתור "איפוס" ולהשמיד את כל ההרגלים הרעים.

איך עושים את זה ?
במקום להתמקד במטרה של "לרדת במשקל", העבירו את המוקד על שינוי אורח החיים של המשפחה, ליותר פעיל ובריא.

הדרך הטובה ביותר לחזק מטרות חדשות היא שתהיה סביבנו מערכת תמיכה אמינה. כהורה, עודדו את הרעיון של להיות בריא ולא להיות רזה, והשתתפו באתגרים שונים עם הילדים.

כדי להקל על המעבר, עליכם תחילה ליצור מטרות קטנות בכל שבוע, כמו הגבלת זמן הצפייה בטלוויזיה לשעה אחת ביום.
תגמלו הישגים מבילויים פעילים וקחו את הילדים לפארק האהוב עליהם, לפיקניק, או לגן החיות. התלהבות היא המפתח, משום שילדים לעיתים קרובות משקפים את התנהגות הוריהם.

הגבירו את הפעילות הגופנית

ילדים נהנים להיות פעילים גופנית עם משחקים ופעילויות, מומלץ על שעה של פעילות גופנית יומית, אמנם, ניתן בקלות לעבור את הזמן הזה במהלך היום. נסו לצאת להליכות משפחתיות או לרכיבה, במקום לשבת ולצפות בטלוויזיה.
קדמו את הפעילות הגופנית כתחליף להרגלים לא פעילים. זה יכול לבנות את הביטחון העצמי של הילד ויכול לפתוח את רצונו ליצירתיות. זכרו שמומלץ להציע לילדים לקחת חלק בפעילות גופנית וחוגים, אבל יחד עם זאת, תנו להם להחליט איזו פעילות הם מעדיפים.

המעבר לאורח חיים בריא וטיפים תזונתיים

האתגר הגדול ביותר עם ילדים הוא איך לשלב את הכמות המומלצת היומית של 5 עד 8 פירות וירקות במאכלים שהם אוהבים. שינוי הגישה שלנו והמעבר לאורח חיים בריא יכול לשנות את נקודת המבט של הילד.
קחו אותם לקניות ותנו להם לבחור מה הם רוצים, אך הגדירו את הכיוון. לדוגמה, חטיפים יכולים לכלול דגנים מלאים קרקרים עם חמאת בוטנים, פירות טריים או פיסטוקים. הקפידו בשתייה לצמצם את צריכת הסוכר של הילד.

נסו לא להשתמש בפינוקים כדי לתגמל התנהגויות כמו סיום הצלחת, משום שכך אתם נותנים יותר דגש לפינוק (ממתק, חטיף) מאשר לאכילת המזון עבור הזנה.

עם תפיסה חיובית והלך הרוח הנכון, עידוד האתגר הבריאותי יתקבל כראוי בקרב הילדים.
ככל שהשינוי יתבצע מוקדם יותר בחיי הילדים, כך הרגלים אלו יישארו אתם בבגרותם.

תרגום המאמר How to Create a Healthy Family Lifestyle מאת Eneida Shqalsi